martes, 7 de marzo de 2017

Ringing in l'Illa de l'Aire, Menorca


Primera visita a la colònia de l’illa de l’Aire, Sant Lluís, Menorca.

Els passats dies 20 i 21 de febrer, els ornitòlegs Raül Escandell i Santi Catchot van dur a terme la primera visita de control a la colònia de cria del corb marí emplomellat situada a l’illa de l’Aire, Menorca. Es varen revisar els nius antics coneguts i els llocs on podria haver algun niu nou. Els resultats van ser prou possitius, tenint en compte la mala temporada de cria de l’any passat.

En aquests moments hi ha un mínim de 15 nius actius més tres de possibles que no es varen poder prospectar, dels quals trobam 6 nius amb 3 ous, 4 nius amb dos polls (des d’acabats de nèixer fins a crescuts mida adult), un niu amb un poll i un ou, un altre niu amb un poll acabat de nèixer i dos ous i per acabar tres nius ben arreglats que encara no tenen posta. Es pot comprovar amb aquestes dades l’amplada de l’època de cria d’aquesta espècie, amb nius amb polls a punt de sortir del niu i altres que encara no han començat, essent una de les espècies amb el període de cria més llarg.

Durant aquest control es van anellar dos exemplars adults i dos polls molt crescuts. També vàrem poder comprovar la presència d’alguns exemplars adults ja anellats fa uns anys, en concret es varen poder llegir les anelles L67, L42 i J79, aquesta més antiga i sempre criant al mateix niu!

 

CASTELLÀ

 

Primera visita a la colonia de cría de la isla del Aire, Sant Lluís, Menorca.

Los pasados ​​días 20 y 21 de febrero los ornitólogos Raül Escandell y Santi Catchot llevaron a cabo la primera visita de control a la colonia de cría del cormorán moñudo situada en la isla del Aire, Menorca. Se revisaron los nidos antiguos conocidos y las zonas donde podría haber algún nido nuevo. Los resultados fueron bastante positivos, teniendo en cuenta la mala temporada de cría del año pasado.

En estos momentos hay un mínimo de 15 nidos activos más tres posibles que no se pudieron prospectar, de los que encontramos 6 nidos con 3 huevos, 4 nidos con dos pollos (desde recién nacidos hasta crecidos tamaño adulto), un nido con un pollo y un huevo, otro nido con un pollo recién nacido y dos huevos y por último tres nidos en construcción que aún no tienen puesta. Se puede comprobar con estos datos como abarca desde finales de año hasta bien entrada la primavera la época de cría de esta especie, con nidos con pollos a punto de salir del nido y otros que aún no han comenzado, siendo una de las especies con el periodo de cría más largo.

Durante este control se anillaron dos ejemplares adultos y dos pollos muy crecidos. También pudimos comprobar la presencia de algunos ejemplares adultos ya anillados hace unos años, en concreto se pudieron leer las anillas L67, L42 y J79, esta más antigua y siempre criando en el mismo nido!
 
Santi subjectant a un adult

Detall del cap d'un adult

Detall del cap d'un poll

Santi subjectant un poll
 
 

0 comentarios:

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio